Angebote persönlich nachfassen: So hat Ihr Brief garantiert Erfolg

Es kommt leider oft genug vor, dass die erwartete Reaktion eines Kunden nach einem Angebot und möglicherweise einem weiteren Gespräch ausbleibt. Gerade in Branchen mit größeren Aufträgen – wie z. B. im Baugewerbe, bei Architekten, aber auch bei Werbeagenturen oder Seminaranbietern – ist der Druck manchmal erheblich. Da ist es Ihre Aufgabe, den richtigen Ton und das richtige Medium zu finden. Wir zeigen Ihnen, wie das gelingt.

Entnervte Chefs, die unter finanziellem Erfolgsdruck stehen, können falsche Erwartungen haben und Druck aufbauen, wo eine sanfte Entscheidungshilfe für den potenziellen Kunden sinnvoller wäre.

Wählen Sie das richtige Medium

At first glance a call seems to be the best media for the follow up: A call is very individual and you can get an instant reaction, a “yes” or maybe a “no”. However, the risk of getting a “no” is much higher from a phone call than a letter. A call is individual, but it puts pressure on the customer as he or she has little time to think about the alternatives. In most cases therefore the answer will be “no”, even if the customer is not absolutely sure. The reason is that he or she does not want to make a hasty and possibly wrong decision with a “yes”. 

At second glance a letter is the better choice, and you should convince your boss of this. Ask him about his latest contact with the prospective customer:

  • When was the last contact?
  • What was the major point of discussion concerning the offer?
  • What are the differences between your company’s offer and those of other companies?
  • Are there any other specifications you can offer as “the icing on the cake”?

Now you have all the details to write an attractive, individual letter to help the prospective customer to make a positive decision in favour (BE)/favor (AE) of your company. 

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